czwartek, 25 kwietnia, 2024

Sukces tytułów e-sportowych

esport-banner_6mhsRywalizacja w świecie wirtualnym jakiejś gry komputerowej może być całkiem namacalna i emocjonująca. Od kiedy graficzny poziom gier podniósł się do takiego, który może być prezentowany w telewizji, świat gier komputerowych zmienił się nieodwracalnie. Przede wszystkim w Korei Południowej zauważono, że niektóre tytuły angażują miliony widzów na całym świecie. Kibice wybierają sobie ulubionych indywidualnych zawodników tak jak w tenisie i kibicują im z całego serca, nie szczędząc przy tym wydatków na akcesoria, doping czy bilety na najważniejsze turnieje i mecze finałowe. W przypadku oparcia sceny gamingowej danego tytułu na zespołach i klubach, możliwe jest pozyskanie zamożnego sponsora. W Korei Południowej bardzo dużo pieniędzy na rozwój zespołów pod własnym szyldem zainwestował chociażby koncern Samsung oraz SK Telecom i KT. To marki mocno związane z produktami typowo multimedialnymi, smartfonami i nowoczesnymi technologiami, więc umiejscowienie się w bardzo postępowej branży gier komputerowych i e-sportu było strzałem w dziesiątkę. Miłośnicy danej gry szybko wybierają sobie ulubiony klub, podobnie jak kibice piłki nożnej – rzadziej ze względu na lokalizację zespołu, a przeważnie ze względu na ich skład i liczbę tolerowanych zawodników w ich zestawieniu.

Koreańskie nakłady biznesowe na zbudowanie wokół StarCrafta i WarCrafta sceny e-sportowej okazały się jak najbardziej trafione i dzisiaj wiele z firm, które w tamtym okresie zarabiały bardzo dużo na transmisjach z lig i turniejów, dzisiaj promuje kolejne wielkie tytuły. To co się nie zmieniło, to potrzeba organizowania rywalizacji pomiędzy zawodnikami i odpowiedniego pokazywania tego w telewizji. Zmieniają się jednak czasy jeśli chodzi o kwestie estetyczne i takie tytuły jak StarCraft wymagały zdecydowanego odświeżenia. Jeśli coś ma być dzisiaj transmitowane za pomocą kanałów elektronicznych, a do tego trafić do telewizji, to nie tylko musi być zrealizowane w jakości high defitnition. Przede wszystkim szata graficzna i jakość efektów wizualnych oraz świetlnych w danym tytule, ciekawa konstrukcja bohaterów i ładnie zorganizowana praca kamery podczas scen batalistycznych – to fundament sprzedaży gry multiplayer w dzisiejszej rzeczywistości.

W związku z tym, że sama rozgrywka i idea stojąca za najpopularniejszymi grami e-sportowymi w historii, nie powinna ulegać szczególnym modyfikacjom, zdecydowano się przede wszystkim wprowadzić nowe rozwiązania w zakresie interfejsu czy konkretnych parametrów jednostek występujących w grze. Cały duch charakterystyczny dla każdego tytułu wyprodukowanego przez firmę Blizzard pozostał jednak w drugiej części gry StarCraft niezaburzony, dzięki czemu po kilku latach ciężkiego przesiadania się ze starej wersji na nową, większość dużych festiwali i turniejów gamingowych zaakceptowała drugą część gry jako tę, z której teraz korzystać będzie się na oficjalnie. Po dziś dzień nie brakuje jednak wielkich pasjonatów tych pierwszych tytułów, którzy pomimo już bardzo nieaktualnej grafiki, braku transmisji telewizyjnych i szybko kurczącej się bazie aktywnych graczy, wciąż są w stanie zorganizować własnymi amatorskimi siłami kluby, turnieje, ligi, rankingi i transmisje w sieci.

Poprzedni artykułSukces tytułów MMORPG
Następny artykułZarabianie na grach multiplayer

Może Cię zainteresować

Sprawdź też

Losowe

Gdzie się podziały gry ekonomiczne?

Rynek gier komputerowych wkroczył na zupełnie nowy poziom. To co jeszcze do niedawna kojarzyło się z dziecięcą rozrywką dziś stało się intratną gałęzią mediów...

Aby pograć bez instalacji

Od czasu do czasu każdy lubi sobie pograć. W różne gry. Dla relaksu, dla zabicia czasu, dla odreagowania stresu. Ale dobre gry muszą być...

Historia e-sportu w wersji blizzardowskiej

W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej gier wideo coraz więcej tytułów udostępnianych jest użytkownikom zupełnie za darmo. Oczywiście wiele zależy od wydatków, które firma musiała wyłożyć...