Mimo iż różnymi sposobami próbuje przekonać się nas, że różnica płci nie jest kwestią natury, a raczej wyboru człowieka i że pomiędzy chłopcem a dziewczynką w wieku dziecięcym nie ma żadnej różnicy w psychice i zachowania, to mimo wszystko ciężko przyjąć taką retorykę do wiadomości i uznać ją za prawdziwą. Od zawsze istniał przecież podział ról na męskie i żeńskie. Kobiety i mężczyźni mieli swoje światy, które owszem, łączyły i przenikały się w wielu sferach, ale wciąż pozostawały mocno autonomiczne. Tak samo światy dzieci, oczywiście większość dziewczynek w przedszkolu, czy domu bawiło się samochodzikami, czy koparkami i traktorami, a chłopcy lubili czasami zrobić lalkowy teatrzyk, czy pobawić się kuchnią, niemniej jednak zabawki czy gry dla dziewczynek różniły się w dużej mierze od tych chłopięcych.
Takie rozróżnienie widać w zabawkach przedmiotowych, ale i w grach komputerowych, które obecnie stały się już normą i szarą rzeczywistością każdego dziecka, które nawet mając zaledwie kilka lat, czasami potrafi lepiej posługiwać się sprzętem elektronicznym niż dorośli. Wracając do gier, jeżeli wpiszemy w wyszukiwarkę internetową frazę “gry dla dziewczynek”, od razu dostaniemy zestaw, który zawiera przede wszystkim ubieranie, malowanie, stylizowanie postaci, czy wnętrz, gotowanie, zajmowanie się dzieckiem, zwierzakiem, czy jakąś małą postacią. Gry dla chłopców, są natomiast czymś zupełnie innym niż gry dla dziewczynek, tu spotkamy głównie wyścigi- samochodowe, rowerowe, motocyklowe itp., wszelkiego rodzaju sporty, budowanie i konstruowanie różnego rodzaju przestrzeni, czy budowli, no i oczywiście klasyka gatunku, czyli strzelanki i gry walki. Na tym przykładzie, zestawiając ze sobą jedynie komputerowe gry dla dziewczynek i gry dla chłopców, widzimy, że schemat, stereotypy i konstrukcje myślowe nie zmieniają się tak łatwo. Nie zmienia się także natura, bo o ile zawsze znajdzie się dziewczynka, która będzie uwielbiała grać w piłkę, czy gry wyścigowe i chłopiec, dla którego gry dla dziewczynek będą atrakcyjniejsze, tak w przeważającej większości porządek mimo wszystko zostanie ten sam i to pewnie na długo.
Można się zastanawiać, czy ma to jakieś znaczenie, w końcu to tylko zabawa, jednak faktem, który potwierdzi każdy pedagog, jest to, że właśnie przede wszystkim przez gry i zabawy uczymy się przyszłych ról społecznych. Gry dla dziewczynek i ich zabawy, zawsze będą odzwierciedlały to, co uda im się zaobserwować w najbliższym otoczeniu. Podobnie w przypadku chłopców. Jeżeli więc chcemy, by nasze dzieci dobrze nauczyły się roli społecznej, jaką przyjdzie im kiedyś odgrywać, warto zrobić pewne rozróżnienie na zabawki i gry dla dziewczynek i te dla chłopców. Oczywiście rozwój powinien być pełen, nie chodzi o blokowanie, czy ograniczanie go w jakikolwiek sposób. Nie ma absolutnie nic złego w zabawie lalkami przez chłopców, czy autkami wśród dziewczyn, jednak wciąż warto rozwijać pewne cechy według płci. U kobiet przecież wciąż, mimo wszystko ceni się delikatność, czułość, wrażliwość na piękno i podobne temu cechy, a u mężczyzn siłę, opiekuńczość, praktyczne myślenie itp. Warto się nad tym zastanowić głębiej i bardziej świadomie pokierować swoje dzieci.